Czym jest brand design
Brand design to szeroka i zawiła dziedzina projektowania graficznego. Wymaga znajomości strategii, przekazu i grupy docelowej dla konkretnego biznesu lub organizacji, z którą projektant pracuje.
Projektowanie brand designu
Projektowanie marki ma na celu stworzenie tożsamości wizualnej firmy, w tym logo i innych materiałów promocyjnych. Marka może być najcenniejszym zasobem firmy, dlatego ważne jest, aby firmy zatrudniały projektantów, którzy rozumieją, jak działa branding. Marki są tworzone z wielu elementów i stale ewoluują wraz z rozwojem firmy lub zmianą jej produktów czy usług. Brand design to proces tworzenia atrakcyjnej wizualnej reprezentacji marki firmy. Polega na wyborze kolorów i czcionek, jakie elementy powinny znaleźć się w logo oraz jak te elementy powinny być rozmieszczone na stronie. Jest to proces, który obejmuje opracowanie tożsamości wizualnej dla firmy lub produktu i obejmuje wszystko, od projektowania logo po opakowania, reklamy i strony internetowe. W skrócie, projektanci marki pracują z klientami, aby stworzyć spójny wygląd i odczucia, które pomogą zbudować ich marki. Jest to proces twórczy, który pomaga zdefiniować markę i zakomunikować ją w sposób, który będzie współgrał z odbiorcami.
Cele brand designu
Celem projektowania marki jest sprawienie, aby ogólne doświadczenie korzystania z produktu lub usługi było jak najprostsze i bezproblemowe zarówno dla klientów, jak i pracowników. Projektant współpracuje z klientem, aby stworzyć identyfikację wizualną, która pomoże mu w przekazaniu wiadomości i zbudowaniu marki. Projekt powinien być prosty, zapadający w pamięć i spójny na wszystkich nośnikach wizualnych. Proces projektowania marki dzieli się na dwie główne kategorie: strategię brandingową i identyfikację wizualną.
Strategia brand designu
Strategia marki pomaga zidentyfikować docelową grupę odbiorców, określić ich potrzeby i pragnienia oraz stworzyć deklarację pozycjonowania, która odróżnia firmę od konkurencji. Proces strategii marki obejmuje zazwyczaj:
-Badanie docelowych odbiorców, dzięki czemu można stworzyć jasny obraz tego, kim są i czego chcą.
-Tworzenie tożsamości, która przyciąga klientów do firmy zamiast do konkurencji. Tożsamość wizualna jest kluczowym elementem tego procesu, ponieważ pomaga ludziom natychmiast rozpoznać markę. Projektowanie marki to wieloaspektowe rzemiosło, które wykorzystuje elementy projektowania graficznego i marketingu do tworzenia unikalnych tożsamości wizualnych dla firm, produktów i wydarzeń. Projektanci marek muszą posiadać silne umiejętności komunikacyjne, znać aktualne trendy i technologie oraz być w stanie pracować w zespole.